czwartek, 12 lutego 2015

Rolada cytrynowa

Choć dziś tłusty czwartek, ja już prezentowałem pączki i faworki. Dziś chciałbym wam zaproponować coś już na walentynki, przecież do nich zaledwie 2 dni 



Składniki:
4 białka
200 g cukru
1 łyżka cukru waniliowego 
8 żółtek
50 g mąki pszennej
50 g mąki ziemniaczanej
1/2 l śmietany kremówki
5 łyżek soku z cytryny
skórka otarta z 1/2 wyparzonej cytryny
2 łyżki cukru pudru
szczypta soli

Piekarnik nagrzać do 200 st C , blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Białka ubić na sztywną pianę ze 100 g cukru, solą i cukrem waniliowym, poczym żółtka połączyć z pianą. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i delikatnie mieszając trzepaczką rózgową połączyć z masą jajeczną. Ciasto wylać na blachę, równomiernie rozprowadzić i piec 10 min na złoty kolor. Biszkopt położyć na posypaną 2 łyżkami cukru pudru ściereczkę i przykryć drugą wilgotną i zimną ściereczką. Śmietankę ubić z sokiem i skórką cytrynową na sztywną pianę dodając resztę cukru. Zdjąć mokrą ściereczkę. Biszkopt posmarować masą i zwinąć ciasto przy pomocy znajdującej się pod spodem ściereczki. Roladę posypać cukrem pudrem. Ja dodatkowo udekorowałem i zawinąłem galaretkę wyciętą w kształt serca.



Smacznego :)



1 komentarz:

  1. mega przepis, musimy wypróbować
    zapraszamy do nas
    blotodlazuchwalych.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń