środa, 18 lutego 2015

Racuchy z jabłkami (drożdżowe)

Dziś po pracy kolega pyta w szatni:  "Co dziś Konrad gotuje?". Nie miałem pomysłu ani smaku na nic, więc zapytałem, co on dziś ma...W ten sposób narobił mi smaku na racuchy. Droga powrotna do domu, szybkie zakupy i obiad na dziś gotowy :) Pierwszy raz próbowałem zrobić racuchy drożdżowe, a nie na proszku do pieczenia czy sodzie. Wyszły zaskakująco puszyste i smaczne.



Składniki:
300 g mąki
300 ml mleka
25-30 g drożdży
łyżka cukru
jajko
2 średnie jabłka
szczypta soli

Drożdże wymieszać z cukrem i mlekiem, dodać 2 łyżki mąki i pozostawić na 15 min. Resztę mąki wymieszać z solą. Jabłka umyć, obrać i pokroić w plasterki. Do mąki dodać wyrośnięty rozczyn
i jajko, po czym zostawić do podwojenia objętości. Następnie dodać jabłka, wymieszać.
Smażyć na głębszym oleju (ok.1 cm), wykładać na papierowe ręczniki. Podawać oprószone cukrem pudrem.

6 komentarzy:

  1. Takie racuchy robiła moja babcia ....:-)
    Bardzo je lubiłam... Może też spróbuję zrobić... :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie zwykle były z proszkiem do pieczenia ale tym bardziej chciałem spróbować czegoś nowego.

      Usuń
  2. no tak, a potem dzwoni i szczuje mnie :P
    też bym takie zjadła, tylko, że moja połówka to potrafi ugotować tylko ryż...z torebki ;))))

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie:) drożdżowych racuchów nie robiłam jeszcze ale wyglądają smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja ulubiona pychtka, robie czesto dla meza i corki, zeicia i wnukow, bo je uwielbiaja !
    Do tej pory robilam bez drozdzy, teraz wedlug Twoje przepisu, Malgosiu zrobie drozdzowe ! Na pewno bedzie im smakowac !!

    Dzieki za przepis i serdecznie Cie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam prezentuja się doskonale. Uwielbiam takie racuszki, szczególnie zrobione przez moją tesciową

    OdpowiedzUsuń