niedziela, 15 marca 2015

Knedle Czeskie (knedliki)

Skład:
0,5 kg mąki krupczatki
2 jajka
300 ml mleka
20 g drożdży
szczypta soli
łyżka cukru




Drożdże utrzeć z cukrem, dodać do ciepłego mleka z 2 łyżkami mąki i odstawić na 10 min. w ciepłe miejsce. Po wyrośnięciu rozczynu dodać resztę składników i wyrobić elastyczne ciasto. Przykryć naczynie folią i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia  (minimalnie 30 min).  Wyrośnięte ciasto podzielić na 4 części i uformować knedle. W garnku zagotować osoloną wodę, knedle gotować ok. 10 minut (knedle w czasie gotowania rosną)
Knedliki można spożywać z sosami, gulaszami jak i na słodko.



Kuchnia czeska 2015

4 komentarze:

  1. czekałam na ten przepis :) będę robić niebawem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapomniał Pan dodać, że knedle gotuje się pojedynczo, po 10 minut z każdej strony. Poza tym przepis nie jest Pana autorstwa, wypadałoby podać źródło inspiracji... pozdrawiam Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Anito, chętnie poznam źródło inspiracji :)

      Usuń
    2. Ten przepis mam od paru lat i nie pamiętam dokładnie skąd... Możliwe że to przepis z internetu albo od jakiejś znajomej lub gazety... To że mam bloga od kilku miesięcy nie znaczy że wcześniej nic nie gotowałem i nie zbierałem przepisów. Pozdrawiam

      Usuń